zondag 29 maart 2009

Verslag van Hanneke

Hierbij een gedeelte van het verslag dat Hanneke maakte over haar verblijf.

Gelukkig kwam mijn spirit weer terug toen ik een weekje kon babysitten op Fabiano, Casiano en Matheus. Dat was echt heel leuk:) t was net als of ik drie zoontjes had. En vooral Matheus was heel gek op mij. Die liep me overal achterna en kroop gezellig op schoot. Wat ook erg leuk was, was het zwemmen. De twee jongste konden dat nog niet en nou heb ik t ze een beetje geleerd. Ik ban wel bang dat het nog niet voldoende is, Casiano kon op het laatst twee meter zelf zwemmen, maar daarna ging z’n koppie toch weer onder. Na een week moest Matheus weer naar huis. Dat was echt heel moeilijk…

Toen stond daar in ene een hele groep uit Manaus op de stoep. En wij dachten dat er niemand meer zou komen i.v.m. het Forum. Dus toen hebben we heel snel alle kamers opgeruimd en nieuwe hoezen om de matrassen gedaan waar Joke eerst dacht dat we daar toch wel een week voor nodig hadden heeft ze toen geregeld in een uurtje ofzo. Ok, toegegeven, de kamers hadden nog geen sloten. Maar voor de rest was het perfect.

Toen gingen we met z’n alle naar het pleintje, daar staan auto’s met open achterbak waar boksen in staan en die dus keiharde muziek hebben, de verschillende bars die om het pleintje staan hebben ook elk hun eigen muziek, dus voor de muziek moet je er niet heen. Maar er is wel van alles te zien. Zoals travestieten, jonge moeders die hun baby’s gewoon mee nemen. Hoezo niet meer uitgaan als je een kindje heb en geen oppas? Veel dronken mannen, en mensen die dansen. Echt jammer dat we in Nederland niet meer echt paar dansen doen. Het ziet er zo mooi uit!

Toen was daar de maandag en ik was echt weer ziek. Dit keer was het zo dat ik dinsdag te horen kreeg dat ik maar beter 6 februari naar huis kon gaan want het kon zo niet langer. Maar dat wilde ik natuurlijk nu helemaal niet meer. Ik had zelfs plannen om een weekje rond te reizen! Maar goed, ze hadden wel gelijk. Elke keer als ik eens wat meer deed, werd ik ziek… na een dagje veel gehuild te hebben, wat je daar gewoon mag. Moest ik er dan maar een leuk laatste weekje van maken! Nou dat was wel gelukt. Fabiano en Casiano sliepen bij mij op de kamer en het was zo gezellig s’ochtends wakker worden met hun, s’avonds ze weer in bed stoppen en overdag nog wat zwemmen en spelletjes! Toen was het laatste weekendje aangebroken en Joke had als verrassing een bus gehuurd en de jongste jongens opgehaald en toen gingen we op weg naar het strand!!! Het was echt heerlijk daar. We sliepen in hangmatten, die vervolgens helemaal nat regende s’nachts behalve die van mij en Elso! En het was zo fijn de alle jongens en weer waren! Het zijn echt de liefste jongens die er zijn. Als ik kinderen krijg hoop ik dat ze een beetje op hun lijken! Verder was de zee tuurlijk heerlijk, eindelijk weer eens zout water, wat alleen joke en ik eigenlijk konden waarderen, en flinke hoge golven. Zelfs de terug reis was nog een feest. In de bus werd er nog flink gedanst, wat echt een mooi gezicht was! Het was jammer dat ik naar huis moest, maar was blij dat ik het in ieder geval af had gesloten met een boel plezier!

Geen opmerkingen: